čtvrtek 14. července 2011

RBR+ blog - funguje právě rok

Ani jsem si pořádně nevšiml a už je tady první výročí toho, kdy jsem sám sebe ukecal a začal se krom modelářských experimentů věnovat i zpravodajství, tématicky zaměřenému na amatérský vývoj mé oblíbené hry - Richard Burns Rally.

A nebudu snad sentimentální když řeknu, že to byl opravdu zajímavě strávený čas. Moding RBR je obsáhlé téma a já upřímně děkuji všem svým spolupracovníkům, že se nám ho daří úspěšně mapovat (a sem tam i něco přidat).
Ovšem "veselé historky z natáčení" nejsou to hlavní, co bych v tomto článku chtěl prezentovat. Mám takový akademický problém, ale nevím jak tento nedobrý pocit nejlépe pojmenovat. Úvaha je asi taková - jak se dají udělat nové doplňky do naší oblíbené hry? Od původního výrobce se už ničeho nedočkáme, takže zbývají tři další cesty:
1. Obstarat si vhodný software a všechno spáchat svépomocí.
2. Od zpřátelených modelářů získat potřebný materiál a přizpůsobit ho pro RBR.
3. Poohlédnout se po ostatních závodních hrách a (je to čím dál snadnější) konvertovat z nich, co se nám zlíbí...
Jistě už je vám jasné, že každý z těchto způsobů má nejen svá technická, ale hlavně ta ostatní úskalí. Soft je drahý a ten free přestává stačit. Taky je potřeba se nějak odvděčit těm, kteří nám nezjištně poskytují výsledky svého úsilí (byť poskytnuté třeba i zdarma) a v neposlední řadě je potřeba vyjasnit si otázku spojenou s konvertováním částí komerčních produktů. Argument, že pro osobní potřebu je to možné, mi připadá i podle naší právní džungle poněkud zavánějící průšvihem.
To je jen nástin toho, co se mi poslední dobou v souvislosti s RBR honí hlavičkou a jako společný jmenovatel mi pořád vycházejí peníze. Ach jo... Děda Komárek by řekl "to nech ležet", ale já jsem zamlada četl Rychlé Šípy a vím, že by v nelegálním Maxu neudělali ani jediný polygon...
A k dovršení všeho jsem nedávno při průzkumu jedné nejmenované WRC hry narazil na překrásný motor pro můj (staro)nový projekt - Citroen BX grA...
PS: Motor na obrázku pochopitelně vidět není, protože je tajný :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat